1. Hjem
  2. Dokumenter
  3. Koronaveileder for trening og arrangement
  4. Treningsaktivitet
  5. Råd for enkeltreninger

Råd for enkeltreninger

Før trening

  • Ikke møt på trening hvis du er syk og meld straks fra til leder/trener hvis du blir syk under trening.
  • Sørg for at alt utstyr som skal benyttes på trening er grundig rengjort på forhånd.
  • Vask eller desinfiser hendene før treningen starter og praktiser allment godt smittevern før, under og etter hver treningsøkt.

Under trening

  • Ikke host, nys eller spytt innenfor 2 m avstand til en annen person.
  • Begrens kontakt mellom hånd og ansikt og berør minst mulig av felles utstyr og gjenstander.
  • Fellesutstyr som skytematter og kikkert kan benyttes av flere personer i samme økt.

Etter trening

  • Alt utstyr skal rengjøres grundig etter trening.
  • Sørg for god håndhygiene.
  • Anleggene bør legger til rette for hånddesinfeksjon ved innlevering av matter, vindvimpler, kikkert osv.
  • Ved bruk av garderobe bør det være et forsterket renhold der.
  • Vi oppfordrer til å dusje hjemme hvis mulig.
  • Meld fra til trener/leder hvis du blir syk i perioden mellom treningene.

Følgende personer skal IKKE være tilstede

  • Du har ett eller flere av følgende symptomer: Hodepine, feber, rennende nese, sår hals, kvalme, nyser eller hoster, er kortpustet, har mistet lukte eller smakssansen, eller har andre tegn på sykdom (kjente allergisymptomer er unntatt). Dette inkluderer lette og milde symptomer.
  • Det er mindre enn 2 dager siden du ble frisk fra sykdom.
  • Du har vært i samme husstand med eller hatt tilsvarende nærkontakt med et bekreftet tilfelle av COVID-19 i løpet av de siste 10 dagene
  • Personer som tilhører risikogrupper for COVID-19 (definert av FHI) bør i samråd med lege vurdere om de kan delta.
Var denne artikkelen nyttig for deg? Ja 5 Nei